CURS PALETA EN BIOCONSTRUCCIÓ

Del 29 febrer al 13 juny de 2024.
15 dijous: 120 h.

PREU OFERTA FINS EL 4 DE FEBRER!!

Consulta’ns pel pagament fraccionat!

2,160.00

Paleta és aquella persona que mitjançant un seguit de tècniques, més o menys tradicionals, es capaç de fer la major part del volum dels edificis. Tradicionalment el veiem com qui és capaç d’aixecar parets, rectes, ben lligades, ben acabades, a base de totxos i ciment.

Per altra part la bioconstrucció és una visió de la construcció basada en l’ús de materials naturals (pedra, ceràmica, terra, calç, fusta, elements vegetals diversos….) per construir cases o altres edificis. Sovint algunes d’aquestes tècniques (cases de bales de palla per exemple), no semblen tenir cap relació amb l’ofici de paleta.

Però sigui quina sigui la tècnica de la bioconstrucció que utilitzem, conèixer tant les bases teòriques, com sobretot pràctiques del què és l’ofici de paleta, ens serà imprescindible en major o menor mesura a l’hora d’enfrontar-nos amb èxit a qualsevol construcció.

En aquest curs coneixerem les bases de l’ofici de paleta des de la perspectiva de la bioconstrucció. Ens familiaritzarem amb els materials sostenibles i els entendrem, i ens iniciarem al domini de les eines necessàries i les tècniques constructives bàsiques per portar a terme una bioconstrucció.

Contacte Coordinador:
Xavier Ventura
xavierventura@escolaorigens.com

Esgotat

Categoria:

CURS DE PALETA.

APRENENT LES BASES DE LA BIOCONSTRUCCIÓ (11a Edició)

Del 29 febrer al 13 juny de 2024 (Tots els dijous)
(29 de febrer, 7, 14 i 21 de març, 4, 11, 18 i 25 d'abril, 2, 9, 16, 23 i 30 de maig, 6 i 13 de juny)

Pràctica:
-Aprendre a formular i fabricar morters amb diversos materials (calç, terra, guix, sorra, altres àrids ....) segons les necessitats d’ús.
-Conèixer les principals eines de paleta, la seva funcionalitat i aprendre’n l’ús.
-Interpretació de plànols i replanteig d’obra.
-Fer fomentacions ciclòpies amb calç i pedres.
-Aixecar murs amb material ceràmic i morter de calç.
-Fer soleres en base a volta catalana i formigó de calç.
-Fer soleres i cobertes en base a estructura de fusta.
-Aixecar murs amb elements de terra crua (BTC, tovots).
-Aixecar envans en base a entramats vegetals i terra.
-Practicar un paviment enrajolat de ceràmica manual.
-Aplicació d’un SATE (sistema d’aïllament tècnic exterior).
-Executar una coberta amb teula àrab.
-Fabricar una arqueta de sanejament d’obra.

Teoria:
-Conèixer els diversos materials de la construcció avui, les seves aplicacions, els criteris que utilitza la bioconstrucció per la selecció de materials a utilitzar des de la perspectiva de la sostenibilitat.
-Entendre l’estructura dels edificis: (fonamentacions, soleres, cobertes, etc.) i conèixer diverses tipologies constructives i entendre les seves característiques.
-Conèixer les diverses tipologies de tancaments verticals (murs, parets, envans...), els diversos materials a utilitzar i les tècniques a emprar segons aquests i la funcionalitat.
-Entendre els conceptes d’aïllament,i inèrcia tèrmica i impermeabilització, conèixer els materials i els criteris a utilitzar per aconseguir el màxim d’eficiència en els edificis.
-Conèixer la bases de les instal·lacions de sanejament d’un edifici i alternatives sostenibles al tractament d’aigües residuals.

Horaris

-Dijous de 9 h a 13 h i de 15 h a 19 h.

De 8 a 10 persones. Professionals i estudiants de la construcció, arquitectes, aparelladors, dissenyadors, bioconstructors i totes les persones interessades en la millora de la qualitat dels seus habitatges i el seu entorn. Tot i que el curs pot donar resposta a diferents perfils de coneixement, el nivell de la formació és adequada per a un perfil de professionals en l'execució d'obres.

Llapis, paper i eines pròpies (opcional).

EPIs (Equips de Protecció Individual), eines bàsiques del ram de paleta (gaveta, paleta, cubells…), mescladora, mola. Maons ceràmics i refractaris, argila, sorra, palla, aïllaments tèrmics, diversos morters, conductes i altres útils per a realitzar les pràctiques.

Escola Orígens
C/La Roureda 5-7
Les Planes d'Hostoles 17172

Política de Cancel·lació

•Les anul·lacions comunicades a més de quatre setmanes abans de l'inici del curs comportaran la pèrdua del 50% de l'import del curs.
•Les anul·lacions comunicades a menys de quatre setmanes, la pèrdua del total de l'import del curs.

Descomptes per inscripcions anticipades

Descompte Benvinguda

Els/les participants que s’inscriguin i realitzin el pagament del curs, abans 5 setmanes de l’inici d’aquest, gaudiran d’un 15% de descompte sobre el preu general.

Descompte Alumne Orígens

Has fet algun curs organitzat per l’escola Orígens? Doncs si és així i t’inscrius 5 setmanes abans de l’inici d’aquest, gaudiràs d’un 30% de descompte sobre el preu general.
Per poder accedir, has d’anar a la cistella i aplicar el Codi Cupó ALUMNEORÍGENS.

Altres Descomptes

Carnet Jove

Si el tens, per a tu, un 10% de descompte!