CURS D’ENTRAMATS VEGETALS

De l’1 al 3 i del 15 al 17 de març de 2024

720.00

Al curs d’Entramats estudiarem i aplicarem l’ús de la canya de riu (Arundo Donax) i el vímet (Salix) principalment, comprovant les seves propietats i limitacions físiques a partir de l’aplicació pràctica en estructures en cada un d’aquests materials i en les possibles aplicacions en l’arquitectura actual.

Treballarem des de tècniques ancestrals com el panell prefabricat de canyes, el cosit de canyes o la tanca de vímet fins a metodologies més actuals com per exemple el vímet viu, l’esbotxat, les cortines, etc. Ens acostarem a l’hàbitat on viuen els materials i coneixerem com recol·lectar-los i com mantenir-los o controlar-los per a treure’n una matèria prima adequada per a la construcció. A més, practicarem tanques amb diferents restes de poda molt interessants com alternativa a la crema de les fibres vegetals i visitarem aplicacions de tanques ja en funcionament.”

Contacte Coordinador:
Martí Ferrer
martiferrer@escolaorigens.com

2 en estoc

Categoria:

Curs d'Entramats Vegetals. Canya i Vímet. (8a Edició)

De l'1 al 3 i del 15 al 17 de març de 2024

Teoria:
-Fitxa botànica de la canya i del salze (vímet).
-Context històric Entramats Vegetals i aplicacions actuals. Orígens, present i futur.
-Aplicacions tradicionals i contemporànies de la canya en la creació d’espais i arquitectura.
-Evolució de la cistelleria tradicional a la contemporània.
-Nocions bàsiques del vímet sec. Assecat, curat i remullat. Amb pell i sense.
-Nocions bàsiques del vímet viu. Consideracions prèvies. El Reg, la rasa i l’època de plantació.
-Evolució de la cistelleria cap a la creació d’espais i l’arquitectura.
-Visita d’obra: visita de tanques seques de canya i vímet i tanques vives de vímet ja en funcionament.

Pràctica:
-Identificació i recol·lecció de la canya i el salze (vímet) en el seu medi natural.
-Ús de les eines adequades per a la recol·lecció i la manipulació de les fibres naturals.
-Preparació de les canyes. Pelat i esberlat.
-Diferents tècniques entramades amb canya. La paret interior, la tanca i la cortina. El panell tradicional de canyes. Els canyissos de canya entera i el nuat. Els canyissos de canya partida.
-Diferents tècniques amb restes de poda: la tanca de Benjes de restes de poda i tanques de fibres seques (morera, avellaner, figuera, sanguinyol, alzina, etc.)
-Relació entre vímet sec i envans. Tècniques tradicionals i tècniques contemporànies. La paret interior, la tanca i la cortina.
-Plantació de vares de salze i diferents tècniques de construcció de tanques vives.

De 8 a 10 participants.

Roba còmode, paper i llapis.
No és necessàri dur cap eina per realitzar el curs, però si teniu unes tisores de podar i un ganivet seran benvinguts.

EPIs (Equips de Protecció Individual) ulleres i guants, eines manuals de tall per a realitzar les pràctiques.
Documentació informativa i apunts digitalitzats..

La totalitat de la formació es realitzarà a MAS FRANCH a Sant Feliu de Pallerols.

Àpats: Pels esmorzars i sopars es facilitarà un espai autogestionat amb nevera, microones i cuina. El dinar serà opcional a un cost de 12€/àpat.
Pernoctació: Per a optar a les diverses opcions podeu consultar el web de l’Ajuntament de Les Planes d’Hostoles o  al de Sant Feliu de Pallerols.
Cafeta: Durant les jornades a l’Escola hi ha servei gratuït de cafeteria, infusions, pica-pica etc. obert als participants.

Política de Cancel·lació

•Les anul·lacions comunicades a més de quatre setmanes abans de l'inici del curs comportaran la pèrdua del 50% de l'import del curs.
•Les anul·lacions comunicades a menys de quatre setmanes, la pèrdua del total de l'import del curs.

Descomptes per inscripcions anticipades

Descompte Benvinguda

Els/les participants que s’inscriguin i realitzin el pagament del curs, abans 5 setmanes de l’inici d’aquest, gaudiran d’un 15% de descompte sobre el preu general.

Descompte Alumne Orígens

Has fet algun curs organitzat per l’escola Orígens? Doncs si és així i t’inscrius 5 setmanes abans de l’inici d’aquest, gaudiràs d’un 30% de descompte sobre el preu general.
Per poder accedir, has d’anar a la cistella i aplicar el Codi Cupó ALUMNEORÍGENS.

Altres Descomptes

Carnet Jove

Si el tens, per a tu, un 10% de descompte!