CURS DE REVESTIMENTS NATURALS

Del 5 al 7 i del 19 al 21 d’abril de 2024

720.00

La calç és un material de construcció natural, de gran durabilitat i amb gran capacitat de transpiració. El fet que s’hagi usat al llarg de tota la història de la humanitat demostra la seva qualitat com a material constructiu. Actualment, és imprescindible en els treballs de restauració i bioconstrucció; Fent-se també un lloc important en totes aquelles obres que busquen el respecte, la sostenibilitat i la bellesa de les coses naturals. Tot i que som conscients que ens acostem a un ofici ancestral i artesanal, a l’escola Orígens creiem que les afirmacions categòriques al voltant del món de la calç, haurien de sustentar-se sobre una base científica.

En el curs de “Revestiments Naturals, especialització en Estucs de Calç” aprendrem a conèixer els diferents tipus de calç: calç viva, aèria i hidràulica, tan químicament com físic. Estudiarem i formularem diferents morters i formigons i n’analitzarem les seves característiques i comportaments. Veurem quines són les diferents fases a seguir per tal d’aconseguir la correcta execució d’un revestiment de calç, des de diferents tipus d’enfoscats fins a diferents acabats, passant per les capes de regulació. Aprendrem a executar els mestrejats d’obra, a rejuntar pedra amb morters de calç, a preparar pintures de calç. S’entendrà l’ús de pigments naturals en els morters i s’introduirà als alumnes en el món de la restauració de patrimoni. Finalment, visitarem un forn de calç tradicional i també una obra ja finalitzada amb acabats de calç.

Contacte Coordinador:
Martí Ferrer
martiferrer@escolaorigens.com

3 en estoc

Categoria:

Curs de Revestiments Naturals. Especialització en Estucs de Calç (10a Edició)

Del 5 al 7 i del 19 al 21 d'abril de 2024

Teoria:
-Coneixement de la calç aèria i la hidràulica fisicoquímicament.
-Classificació comercial de la calç.
-El cicle de la calç.
-Característiques tècniques de la calç
-Formulacions: relació entre àrids i aglutinants; morters i formigons.
-Eines actuals i tradicionals i la seva relació amb diferents acabats.
-Estudi de les característiques i funcions de les diferents capes d'un estuc de calç.
-Com donem color a la calç.
-Característiques estètiques de la calç
-Restauració de revestiments: tractaments específics, reparacions, consolidacions, injeccions.
-Visita d'obra d'un forn de calç i d'una obra amb diferents revestiments de calç.

Pràctica:
-Formulació de diferents morters i formigons a base de calç aèria i hidràulica. Anàlisi granulomètrica i de proporcions de les diferents capes.
-Realització de mestrejats d'obra, diferents tipus d'enfoscats i rejuntats de pedra.
-Ús de diferents eines: paleta, punxó, paletí, llana, navalla, remolinador, buidador.
-Aplicació de capes base amb calç hidràulica sobre diferents suports.
-Realització d'acabats amb tècniques diferents: lliscat, raspat, imitació de totxo, picat amb paletí o buixarda, imitació de pedres, etc.
-La tècnica de l'esgrafiat i de capes de sacrifici. Preparació de dibuixos.
-Pigmentació i aplicació de colors en estucs. Veladures amb aigua de calç i silicats.

De 8 a 10 participants.

Horaris

Un curs de dos caps de setmana.
Divendres 16 h a 20 h
Dissabte de 9 h a 13 h  i 15 h a 19 h.
Diumenge de 9 h a 14 h i de 16 h a 17 h.

Roba còmode, paper i llapis.
No és necessari dur cap eina per fer el curs, però pot ser útil si teniu llanes a les quals esteu a vessats a usar.

EPIs (Equips de Protecció Individual) ulleres i guants, eines manuals de tall per a realitzar les pràctiques.
Documentació informativa i apunts digitalitzats..

PARC AGROECOLÒGIC DE L'EMPORDÀ
Ctra. d’Albons a l’Escala km 3
Albons
Girona

Àpats: Al començar la jornada es proposarà als participants un dels restaurants del poble, menú amb preu especial per a l’escola Orígens. Sempre essent opcional i voluntari per a cadascú.
Pernoctació: Trucar a Martí Ferrer al tel. 611 833 350.
Cafeta: Durant les jornades al Parc hi ha servei de cafeteria, infusions, pica-pica etc. obert als participants.

Política de Cancel·lació

•Les anul·lacions comunicades a més de quatre setmanes abans de l'inici del curs comportaran la pèrdua del 50% de l'import del curs.
•Les anul·lacions comunicades a menys de quatre setmanes, la pèrdua del total de l'import del curs.

Descomptes per inscripcions anticipades

Descompte Benvinguda

Els/les participants que s’inscriguin i realitzin el pagament del curs, abans 5 setmanes de l’inici d’aquest, gaudiran d’un 15% de descompte sobre el preu general.

Descompte Alumne Orígens

Has fet algun curs organitzat per l’escola Orígens? Doncs si és així i t’inscrius 5 setmanes abans de l’inici d’aquest, gaudiràs d’un 30% de descompte sobre el preu general.
Per poder accedir, has d’anar a la cistella i aplicar el Codi Cupó ALUMNEORÍGENS.

Altres Descomptes

Carnet Jove

Si el tens, per a tu, un 10% de descompte!