Jornada tècnica en línia
Divendres, 4 de novembre de 2022

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s a través de RuralCat: ruralcat.gencat.cat/inscripcionspatt

Utilitzant l’ancestral tècnica de construcció amb pedra seca es poden arribar a construir tota mena de murs, empedrats, partions, cabanes, orris o pallisses, folrat de mines, pous, cisternes i molts altres elements i construccions donades les grans possibilitats que ens dona aquest element com a única matèria emprada.
Les construccions amb pedra seca no són només un aspecte paisatgístic sinó que són també elements funcionals del desenvolupament rural.
Aquesta jornada tècnica pretén donar a conèixer la importància de les construccions amb pedra seca com a sistema constructiu i, alhora, es mostrarà aquest recurs i el seu valor en el nostre entorn, sobretot mediambiental, ja que afavoreix la biodiversitat de l’espai agrari i forestal.

Sobre la Jornada Tècnica

Divendres, 4 de novembre de 2022

16.00 h Presentació de la jornada
16.05 h Els valors de la pedra seca
16.45 h Tipologies constructives de la pedra seca
17.30 h Possibles vies de finançament entorn la pedra seca
18.15 h La tècnica de la pedra seca i les seves possibilitats actuals
19.00 hCloenda de la jornada

Xavier Ventura, educador i bioconstructor, responsable de l’àrea tècnica de la Pedra seca d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.
Ferran Bergonyó, aparellador i cofundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.
Anna Teixidor, arquitecta especialitzada en Patrimoni i col·laboradora de l’associació GRETA.
Maite Oliva, gestora de projectes culturals i patrimonials.
Roger Solé, cofundador de “la Feixa, pedra seca” i president de l’AGMC.

Aquesta jornada es realitza en línia.
Us hi podeu inscriure mitjançant el següent enllaç
El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virtual des d’on podreu seguir-la.