Fa deu anys es van posar les primeres pedres del que acabaria essent probablement l’escola de bioconstrucció de referència a les nostres terres.

Un no celebra els 10 anys perquè sí, ho fa perquè ha superat diferents obstacles que l’han posat a prova i que t’obliguen a esmolar els teus sentits per poder continuar existint. Per això cal una gran determinació i algun valor afegit entre altres coses.

La determinació la van posar en Ferran, en Rai i la Jèssica en un moment de ple col·lapse econòmic. I de la mà d’en Rai i sobretot d’en Ferran, aquesta determinació ha arribat fins al dia d’avui.

Com a escola tenim algunes coses que no he vist a gaires llocs (per no dir cap): grups enormement interdisciplinaris tant en l’àmbit professional com d’edat i gènere; permetre abordar des de la rigorosa pràctica tècniques constructives complexes a profans; i generar un bon rotllo extraordinari en cada taller siguin quins siguin els components. I això, segons la meva experiència, només s’aconsegueix des de l’autenticitat, un valor que cada cop pren més sentit davant l’auge i la fam del màrqueting per revisitar totes les parcel·les de les nostres vides.

Bé doncs per celebrar tot això, vam organitzar una jornada especial dedicada als més de 670 alumnes i 154 docents que han passat per l’escola. Vam començar presentant un vídeo commemoratiu de l’entitat on es donava veu a tothom i vam aplegar-nos a la Parada del Jonquer on es va organitzar un dinar multitudinari per facilitar retrobaments dels “bioconstructors originals” (anomenem així als que han passat per l’escola). La música en directe i la dinamització de tot l’acte per part de “La Senyoreta” van posar les cireretes al pastís.

Voldria destacar la meravellosa història “Un, dos, tres: Pedra, Paper i Fang” que es va inventar per l’ocasió la nostra bona amiga “La Senyoreta”, per delectar els més petits i els més grans, ja que ens tenia a tots embadalits.

Tancant uns primers deu anys plens d’èxits, continuem plens d’energia per compartir bioconstrucció!

Marc Binefa i Vilà