CURS ESTUFA DE MASSA TÈRMICA

Del 25 al 27 d’octubre i del 8 al 10 de novembre de 2024

720.00

Les estufes de massa tèrmica, tenen una cambra de combustió a partir de la qual es construeix un circuit de tir per on és conduït el fum fins a arribar a la sortida de fums. Aquest circuit està en contacte amb elements màssics que acumulen tota la calor de la combustió irradiant-lo posteriorment, a poc a poc, cap a la resta de l’habitatge.

En aquest curs és construirà una estufa rocket de massa tèrmica real des de zero, introduirem el món de les estufes, aplicant mètodes pràctics i conceptuals. Sabràs fer el teu propi disseny i construir una de les estufes amb més alt rendiment que existeix.

Estàs interessat a construir una estufa de massa tèrmica a casa teva a través d’una formació amb Orígens? No dubtis a posar-te en contacte amb el coordinador del curs.

Contacte Coordinador:
Joan Pascual
joanpascual@escolaorigens.com

9 en estoc

Categoria:

Curs d’Estufes de Massa Tèrmica.
(12a Edició)

Del 25 al 27 d'octubre i del 8 al 10 de novembre de 2024

Pràctica:
-Construcció d’una cambra de combustió segons el model Colin Stove.
-Construcció de bancals de massa tèrmica.
-Construcció del cos de la cambra de combustió.
-Connexió dels sistemes: cambra, bancals, vàlvules de tir directe i extracció de fums.
-Estudi de propostes personals: ubicació i disseny.

Teoria:
-Història: inicis i evolució de les cuines i estufes rocket.
-Disseny i característiques del circuit: procés combustió, circulació, seguretat i manteniment.
-Estudi d'exemples construïts pels docents tant per encàrrec com en autoconstrucció.
-Estudi dels components metàl·lics: alimentació, cuina, registres, sortida de fums.
-Anàlisi d'exemples d'instal·lació d'aigua calenta sanitària (ACS).

Horaris

Un curs de dos caps de setmana.
-Divendres de 16 h a 20 h.
-Dissabtes de 9 h a 13 h i de 15 h a 19 h.
-Diumenges de 9 h a 14 h i de 15 h a 16 h.

De 10 a 12 persones.

Estufaires, instal·ladors, professionals del disseny, la construcció i auto-constructors.

Llapis, paper i eines pròpies (opcional).

EPIs (Equips de Protecció Individual), eines i materials diversos per l'execució de les pràctiques.

El curs es realitzarà en una masia a Hostalets d'en Bas, a tocar de sortir dels túnels de Bracons, a 20 minuts d'Olot i 30 de Vic.
L'accés és a través de pista en bon estat per a tots els vehicles.

Àpats: Pels esmorzars hi haurà cafè, infusions, fruita i galetes a lliure disposició.
Pels dinars hi ha l'opció d'encarregar menú a un restaurant de la zona o portar-lo de casa per escalfar.

Allotjament: Hi haurà un espai on escalfar-se amb llar de foc tant de nit com de dia i espai per cuinar.
Es pot acampar o dormir en furgoneta a la finca. També hi ha un alberg a St.Esteve d'en Bas a 5 minuts de la casa (https://xanascat.gencat.cat/index.php/ca/albergs/albergs/vall-den-bas)

Política de Cancel·lació

•Les anul·lacions comunicades a més de quatre setmanes abans de l'inici del curs comportaran la pèrdua del 50% de l'import del curs.
•Les anul·lacions comunicades a menys de quatre setmanes, la pèrdua del total de l'import del curs.

Descomptes per inscripcions anticipades

DESCOMPTES PER INSCRIPCIONS ANTICIPADES

Descompte Benvinguda
Els/les participants que s’inscriguin i realitzin el pagament del curs, abans 3 setmanes de l’inici d’aquest, gaudiran d’un 15% de descompte sobre el preu general.

Descompte Alumne Orígens
Has fet algun curs organitzat per l’escola Orígens? Doncs si és així i t’inscrius 3 setmanes abans de l’inici d’aquest, gaudiràs d’un 30% de descompte sobre el preu general.

Per poder accedir, has d’anar a la cistella i aplicar el Codi Cupó ALUMNEORÍGENS.

ALTRES DESCOMPTES

Descompte Carnet Jove
Si el tens, per a tu, un 10% de descompte!