Oferta!

CURS D’ESMOLATS

Del 14 al 16 de juny de 2024

306.00

En aquest curs aprendrem a esmolar correctament les eines bàsiques de fusteria amb paper de vidre, pedres a l’aigua, llimes i esmerils d’alta i baixa velocitat.

Estudiant la geometria de les eines i les propietats de cada utensili aconseguirem treure el màxim rendiment a les nostres eines. Un esmolat precís fruit d’un coneixement profund de com treballa l’eina i de com cal cuidar-la permet executar treballs precisos, eficients i segurs.

Podeu dur les vostres eines de casa per posar-les a punt.

Contacte Coordinador:
Joan Pascual
joanpascual@escolaorigens.com

8 en estoc

Categoria:

Curs d'Esmolats (2a Edició)

Del 14 al 16 de juny de 2024

Teoria:
-Introducció a les eines de tall: la forja.
-La fusta: anatomia bàsica.
-Assecat i moviment.
-Abrasius, geometria del fil i tipus de pedres.

Pràctica:
-Esmolat d’enformadors i rectificat de l’esquena.
-Esmolat de fulles de ribot.
-Esmolat de destrals amb diferent angle.
-Esmolat de ganivets.
-Esberlat de la fusta i iniciació en la talla de culleres.

De 8 a 10 persones.
Fusters i fusteres, autoconstructors, tècnics de la construcció i tota aquella persona interessada en les eines analògiques i la construcció i escultura tradicional de fusta massissa.

No és necessari dur cap eina per realitzar el curs, però voluntàriament podeu portar:
-Ganivet
-Enformador
-Destral
-Ribot

EPIs (Equips de Protecció Individual), eines i materials diversos per l'execució de les pràctiques.

Escola Orígens
Carrer La Roureda 5-7
17172 Les Planes d'Hostoles

L’organització del curs no es fa càrrec de la manutenció, simplement ofereix el servei.

Àpats: Al començar la jornada es proposarà als participants un dels restaurants del poble, menú amb preu especial per a l’escola Orígens. Sempre essent opcional i voluntari per a cadascú.
Pernoctació: Per a optar a les diverses opcions podeu consultar el web de l’Ajuntament de Les Planes d’Hostoles.
Cafeta: Durant les jornades a l’Escola hi ha servei de cafeteria, infusions, pica-pica etc. obert als participants."

Política de Cancel·lació

•Les anul·lacions comunicades a més de quatre setmanes abans de l'inici del curs comportaran la pèrdua del 50% de l'import del curs.
•Les anul·lacions comunicades a menys de quatre setmanes, la pèrdua del total de l'import del curs.

Descomptes per inscripcions anticipades

Descompte Benvinguda

Els/les participants que s’inscriguin i realitzin el pagament del curs, abans 5 setmanes de l’inici d’aquest, gaudiran d’un 15% de descompte sobre el preu general.

Descompte Alumne Orígens

Has fet algun curs organitzat per l’escola Orígens? Doncs si és així i t’inscrius 5 setmanes abans de l’inici d’aquest, gaudiràs d’un 30% de descompte sobre el preu general.
Per poder accedir, has d’anar a la cistella i aplicar el Codi Cupó ALUMNEORÍGENS.

Altres Descomptes

Carnet Jove

Si el tens, per a tu, un 10% de descompte!