Jornada Tècnica: Processos verds de gestió d’aigües (aprofitament, tractament i depuració natural)

25 de setembre de 2020

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s a través del correu electrònic: info@escolaorigens.com, o bé contactant amb la Sra. Maria Blasco (Tel.: 652 351 164)

També us podeu inscriure a través de RuralCat: ruralcat.gencat.cat/inscripcionspatt

L’aigua és un recurs vital i cada cop més escàs a les nostres contrades. Tenint en compte que tan sols el 3% de l’aigua que circula pel planeta és potable, que el canvi climàtic tendeix a reduir aquest percentatge i que la demografia no deixa de créixer, l’aigua ha d’estar al centre de les nostres preocupacions.

L’aigua té un impacte directe sobre la salut i la producció d’aliments, i la seva escassetat, el seu mal ús i la seva mala gestió són un problema de primer ordre i d’àmbit global.

És per això que cal entendre-la millor observant el seu comportament a la Natura i extreure’n les lliçons per atansarnos-hi el màxim possible. Des de la humilitat però també des de la fermesa de la necessitat d’un canvi de model de gestió.

Sobre la Jornada Tècnica

Divendres 25 de setembre de 2020

9.00 h Inscripcions i lliurament de la documentació

9.15 h Presentació de la jornada

9.30 h Captació i aprofitament d’aigües pluvials

10.30 h Gestió del consum, estalvi i reciclatge d’aigües residuals

11.30 h Pausa

12.00 h Depuració natural d’aigües residuals. Sistemes de tractament biològic

14.00 h Torn de precs i preguntes

14.15 h Fi de la jornada

Sra. Anna Suquet, directora de l’Escola Agrària Forestal, DARP.
Sr. Ferran Bergonyó, aparellador i membre fundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.
Sr. Jordi Huguet, director tècnic d’Aguapur.
Sr. Carles Pérez, biòleg i fundador de Projectes d’Aigua.

Biblioteca Maria de Jonquers
C/ Joan Vidal, 12
17172 – LES PLANES D’HOSTOLES (Girona)