CASALET D’ESTIU Bioconstrucció i Permacultura 6a Edició

· Del 26 al 30 de juny de 2023 ·

La sisena edició del Casalet d’Estiu de l’Escola Orígens ja és aquí. Un espai on els i les més petites podran experimentar, sentir, provar i jugar al voltant dels materials naturals i les dinàmiques inclusives.

La sensibilització per a fer un món més sostenible és un dels nostres principis i fer arribar això a la població més jove és per a nosaltres una prioritat.

Situats a Les Planes, entre les valls de Cogolls i d’Hostoles, envoltats dels riscos del Far, de la Salut i de la serra dels Medes i banyats pels rius Cogolls i Brugent, naixem una nova tribu de constructores.
Coneixem l’entorn, ple de biodiversitat i recursos naturals, i aprenem a fer-los nostres; amb tot el respecte que es mereixen.
Tal com els rius s’ajunten per a fer-ne un de sol, ens unim per a aixecar un campament on aprendrem noves habilitats i coneixements.

•  Descobrir l’entorn del riu Brugent i Cogolls.
  •  Interaccionar amb l’entorn per fer-lo més agradable i alhora respectar i   potenciar la biodiversitat.
  •  Aprendre a relacionar-se de forma sana entre iguals, amb nens i nenes més petits, més grans i amb adults.
  •  Potenciar el pensament crític i creatiu.
  •  Conèixer tècniques de bioconstrucció.

Infants de 3 a 12 anys.

Data i Horari

Del 26 al 30 de juny de 2023
De 9 h a 14 h *

Bàrbara Homs: Directora i monitora de lleure. Membre de l’escola Orígens i de l’equip Orígens Júnior.

Material proporcionat pels participants

A càrrec dels participants: (imprescindible cada dia)

•  Esmorzar
  • Gorra/barret/mocador
  • Roba i calçat còmode i lligat
  • Cantimplora
  • Roba de bany, xancletes cordades/escarpins
Material proporcionat per l'Escola

Tots aquells materials necessaris per a dur a terme l’activitat (materials naturals) de forma adequada (eines) i segura (epis).
Farmaciola.

Preu:   90 €
*
* S’aplicarà un descompte del 15% quan siguin dos germans i del 20% quan siguin tres germans al casalet.

Inscripcions: De l’1 d’abril al 10 de juny (fins a exhaurir places).

Les activitats es realitzaran principalment a l’entorn del Riu Brugent i el Riu Cogolls. Aquesta zona del Brugent és molt ombrívola amb molta presència de salzes, avellaners, verns i pollancres entre d’altres. La temperatura baixa pràcticament 10 graus respecte a ple sol i per tant, considerem apropiat el lloc per la realització del casal.

També farem excursions a peu, pel riu o amb bicicleta; de descoberta de l’entorn natural de Les Planes d’Hostoles

c/ La Roureda, 5-7