Casalet del BOSC, Natura i Bioconstrucció (1a Edició)

·Del 4 al 15 de juliol de 2022·

Aquest any sumem el casal per a infants de 3 a 6 anys (P3 a P5). Es farà un grup per aquests infants que, en alguns moments, compartiran espai i/o activitats amb els del Casalet de Bioconstrucció i permacultura.

Les activitats es realitzaran principalment a l’entorn del  Riu Brugent i el Bosc, pel seu pas per Les Planes d’Hostoles Aquesta zona del Brugent és molt ombrívola amb molta presència d’avellaners, verns i pollancres entre d’altres. La temperatura baixa pràcticament 10 graus respecte a ple sol i per tant considerem apropiat el lloc per la realització del casal.
També farem excursions a peu i pel riu; de descoberta de l’entorn natural de Les Planes d’Hostoles

El casal té una durada de 2 setmanes independents entre elles, amb el mateix centre d’interès: establir relacions amb els companys i el medi natural. Per això, cada setmana durem a terme activitats de descoberta de l’entorn, alguna activitat de bioconstrucció, alguna activitat de natura i jugarem molt.

• Descobrir l’entorn del Riu Brugent
  • Interaccionar amb l’entorn per fer-lo més agradable i alhora respectar i   potenciar la biodiversitat.
  • Aprendre a relacionar-se de forma sana entre iguals, amb nens i nenes més petits, més grans i amb adults.
  • Potenciar el pensament crític i creatiu.
  • Conèixer tècniques de bioconstrucció.

Infants de 3 a 6 anys (p3 a p5)

Data i Horari

Del 4 al 15 de juliol de 2022
De dilluns a divendres de 9 a 14 h *

•  Construcció de cabanes amb elements naturals
  •  Descoberta de l’entorn
  •  Construcció de refugis per animals
  •  Gimcana de bosc : jocs al campament
  •  Reconeixement de plantes

Bàrbara Homs: Directora i monitora de lleure. Membre de l’escola Orígens i de l’equip Orígens Júnior.
Meritxell Bladé: Monitora de lleure. Membre de l’escola Orígens i de l’equip Orígens Júnior.

Material proporcionat pels participants

A càrrec dels participants: (imprescindible cada dia)

•  Esmorzar
  •  Gorra/barret/mocador
  •  Roba i calçat còmode i lligat
  •  Cantimplora
  •  Roba de bany, xancletes cordades/escarpins
Material proporcionat per l'Escola

Tots aquells materials necessaris per a dur a terme l’activitat (materials naturals) de forma adequada (eines) i segura (epis).
Farmaciola.

Preu:   80 €
* Per setmana
* De dilluns a divendres de 9 a 14 h

*Amb la possibilitat de fer acollida de 8 a 9 h i de 14 a 17 h (especificar a la inscripció).

Començarem el casal a Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció i acabarem (recollida) al Parc de la Marieta, al Junquer. *Excepte els dies de sortida, que ja us notificarem.

Durant les hores de casal anirem a diferents indrets del poble i el riu.