Entramats Vegetals

La Canya Un Recurs Natural Estructural.

Especialització en construcció amb feixos de canya

· Del 13 al 15 de maig de 2022 ·

El taller es contextualitza amb el coneixement de diferents tipus d’entramats vegetals, on viuen, les seves característiques (durabilitat, elasticitat i resistència com a fet comparatiu) i les tècniques que hi van associades. Es valorarà tècniques ancestrals i les combinarem amb metodologies més actuals. S’estudiarà i s’aplicarà l’ús de la canya (Arundo Donax), comprovant les seves propietats i limitacions físiques a partir de l’aplicació pràctica en estructures de feixos de canyes i en diferents tècniques entramades.

• Coneixement de les possibilitats i límits d’aplicació d’entramats vegetals en l’arquitectura. Múltiples aplicacions i característiques.
• Breu recorregut de l’aplicació d’entramats vegetals en l’arquitectura i coneixements que han integrat entramats vegetals en projectes funcionals recents.
• Transmissió dels coneixements pràctics necessaris per a la construcció d’una estructura de Feixos de canya seguint el mètode d’Investigació Canyera.
• Posar a l’abast de les alumnes les especificacions mínimes necessàries per a la realització de detalls constructius tals com el “nuat”, les “fonamentacions” i la “protecció al sol i a la pluja” de l’estructura.
•Conèixer el recurs en el seu hàbitat. Aprendre i aplicar com, quan i on recol·lectar la canya i com cuidar un canyissar.
•Practicar diferents tipus d’entramats de canya per al seu ús en l’arquitectura.

Àpats: Al començar la jornada es proposarà als participants un càtering dels restaurants del poble en el mateix espai del taller. Sempre essent opcional i voluntari per a cadascú.
Pernoctació: Per a optar a les diverses opcions podeu consultar el web de l’Ajuntament de Les Planes d’Hostoles.
Cafeta: Durant les jornades a l’Escola hi ha servei de cafeteria, infusions, pica-pica etc. obert als participants.

Data: Del 13 al 15 de maig de 2022 (22h)

TEORIA:
Visió històrica i actual de l’aplicació d’entramats vegetals en l’arquitectura. Tipus de materials d’unions i lligats. Resistència, elasticitat i durabilitat dels diferents materials entramables. Punts forts, punts febles. Fonamentacions. Cobertures.
-El món de la canya a la construcció.

PRÀCTICA:
Realització d’un umbracle a partir de les tècniques de construcció amb feixos de canya secs. Es realitzarà la recollida i preparació de la canya d’origen local i es construirà una estructura. És practicaran diferents tècniques de nuat i d’entramat sobre les estructures anteriors i la seva compatibilitat amb fonamentacions

Marta Arnal: Membre del Col·lectiu Investigació Canyera del col·lectiu d’arquitectes VOLTES; investigadores i aplicadores.
Daniel Iglesias Díaz, Cisteller professional i botànic, membre d’El Cabasset.
Joan Farré Oliver, Mestre artesà cisteller. Membre fundador de Pontdequeros.com. Cultivador de Vímets i vares de salze.
Martí Ferrer Fornells, Arquitecte i bioconstructor, membre formador d’Orígens.
I de l’Equip de talleristes i formadors d’ORÍGENS, Escola Taller de Bioconstrucció.

Nombre d’alumnes: De 10 a 15 persones.

Des de persones interessades a poder construir-se una estructura per a una mateixa fins a professionals del món del disseny d’interiors passant per arquitectes i tècnics de la construcció.

Paper i llapis.
Eines susceptibles a ser analitzades o utilitzades pel taller (peladors, podalls, serres, etc.)* (aquest material no és necessari pel desenvolupament del taller)
Mascareta

EPIs (Equips de Protecció Individual) ulleres i guants, eines manuals de tall per a realitzar les pràctiques.

Preu General:  300€
Preu descompte alumne Escola Orígens*:  240€

* La reserva de plaça queda garantida mitjançant el pagament de la matrícula (50% preu general del curs o taller). El 50% restant de l’import s´haurà de completar abans de l’inici del curs per transferència bancària o el primer dia del curs, en cas de pagar en efectiu. (L’escola no disposa de TPV).
* El descompte corresponent a l’alumne de l’escola Orígens s’aplicarà aquells alumnes que han fet algun curs organitzat per l’escola Orígens.

* Els preus indicats estan exempts d’IVA. Les activitats formatives d’acord el que estableix l’article 20 de la Llei de l’Impost sobre el Valor Afegit (Llei 37/1992), queden exemptes d’aquest impost.

Cancel·lacions:
* En el cas que per les restriccions que comporta la situació sanitària de pandèmia Covid-19, el curs no es pogués dur a terme en el calendari previst, es reintegraran els pagaments efectuats.
* Les anul·lacions comunicades les dues setmanes abans de l’inici del curs/ taller comportaran la pèrdua de la matrícula.
* En cas que s’hagi iniciat el curs/ taller, comportarà la pèrdua del 100 % de l’import del curs.

Descàrregues

[addtoany]