Casalet de Bioconstrucció i Permacultura (5a edició)

Del 27 de juny al 15 de juliol de 9 a 14 h ·

La cinquena edició del Casalet d’Estiu de l’Escola Orígens ja és aquí. Un espai on els i les més petites podran experimentar, sentir, provar i jugar al voltant dels materials naturals i les dinàmiques inclusives.

La sensibilització per a fer un món més sostenible és un dels nostres principis i fer arribar això a la població més jove és per a nosaltres una prioritat.

Situats a Les Planes, entre les valls de Cogolls i d’Hostoles, envoltats dels riscos del Far, de la Salut i de la serra dels Medes i banyats pels rius Cogolls i Brugent, naixem una nova tribu de constructores.
Coneixem l’entorn, ple de biodiversitat i recursos naturals, i aprenem a fer-los nostres; amb tot el respecte que es mereixen.
Tal com els rius s’ajunten per a fer-ne un de sol, ens unim per a aixecar un campament on aprendrem noves habilitats i coneixements.

El casal té una durada de 3 setmanes independents entre elles, amb el mateix centre d’interès: establir relacions amb els companys i el medi natural. Per això, cada setmana durem a terme activitats de descoberta de l’entorn, alguna activitat de bioconstrucció, alguna activitat de natura amb la participació d’experts en el tema, una excursió amb bicicleta de tot el matí i també gaudirem del bany en un entorn privilegiat com el Brugent.

•  Descobrir l’entorn del riu Brugent i Cogolls.
  •  Interaccionar amb l’entorn per fer-lo més agradable i alhora respectar i   potenciar la biodiversitat.
  •  Aprendre a relacionar-se de forma sana entre iguals, amb nens i nenes més petits, més grans i amb adults.
  •  Potenciar el pensament crític i creatiu.
  •  Conèixer tècniques de bioconstrucció.

Infants de 6 a 12 anys.

Fins a un màxim de 20 participants.

Data i Horari

Del 27 de juny al 15 de juliol de 2022
De 9 h a 14 h *
*Aquest any hi haurà opció d’acollida 8-9 h i tarda fins les 17 h (amb dinar de carmanyola), sempre i quan hi hagi prou infants que ho sol·licitin.

•  Anellament d’ocells.
  •  Cens macroinvertebrats per determinar la qualitat de l’aigua.
  •  Construcció de cabanes i altres elements amb fibres vegetals.
  •  Pujada pel riu i descoberta de gorgues.
  •  Construcció de refugis per animals

Bàrbara Homs: Directora i monitora de lleure. Membre de l’escola Orígens i de l’equip Orígens Júnior.
Meritxell Bladé: Monitora de lleure. Membre de l’escola Orígens i de l’equip Orígens Júnior.

Material proporcionat pels participants

A càrrec dels participants: (imprescindible cada dia)

•  Esmorzar
  •  Gorra/barret/mocador
  •  Roba i calçat còmode i lligat
  •  Cantimplora
  •  Roba de bany, xancletes cordades/escarpins
Material proporcionat per l'Escola

Tots aquells materials necessaris per a dur a terme l’activitat (materials naturals) de forma adequada (eines) i segura (epis).
Farmaciola.

Preu:   80 €
* Per setmana
* S’aplicarà un descompte del 15% quan siguin dos germans i del 20% quan siguin tres germans al casalet.

Inscripcions: Del 2 de Maig al 10 de Juny (fins a exhaurir places).
*Es donarà prioritat a aquells infants que facin inscripció per les 3 setmanes.

Les activitats es realitzaran principalment a l’entorn del Riu Brugent i el Riu Cogolls. Aquesta zona del Brugent és molt ombrívola amb molta presència de salzes, avellaners, verns i pollancres entre d’altres. La temperatura baixa pràcticament 10 graus respecte a ple sol i per tant, considerem apropiat el lloc per la realització del casal.

També farem excursions a peu, pel riu o amb bicicleta; de descoberta de l’entorn natural de Les Planes d’Hostoles