Casalet de Bioconstrucció i Permacultura (4a edició)

· Llúdrigues fusteres: 28 de juny a 2 de juliol : de 9 a 14 h · (Places exhaurides)

· Gaigs cistellers: 5 a 9 de juliol: de 9 a 14 h · (Encara queden places)

· Vespes terrissaires: 12 a 16 de juliol: de 9 a 14 h · (Encara queden places)

La quarta edició del Casalet d’Estiu de l’Escola Orígens ja és aquí. Un espai on els i les més petites podran experimentar, sentir, provar i jugar al voltant dels materials naturals i les dinàmiques inclusives.

La sensibilització per a fer un món més sostenible és un dels nostres principis i fer arribar això a la població més jove és per a nosaltres una prioritat.

Infants de 6 a 14 anys

Fins a un màxim de 18 participants (Pot variar segons protocol covid)

Data i Horari

Llúdrigues fusteres: PLACES EXHAURIDES
28 de juny a 2 de juliol: de 9 a 14 h

Gaigs cistellers:
5 a 9 de juliol: de 9 a 14 h

Vespes terrissaires:
12 a 16 de juliol: de 9 a 14 h

“Ara que ja coneixem el riu Brugent i els seus elements, hem decidit establir-nos definitivament a aquest indret ple de biodiversitat i recursos, passar de ser nòmades a sedentaris. Per tant, durant tres setmanes, navegarem, explorarem el territori i adquirirem noves habilitats i coneixements per a poder muntar el nostre campament.

“Llúdrigues fusteres:

Com les llúdrigues que busquen els millors amagatalls de les vores dels rius, triarem un lloc per a construir el nostre refugi. Aprendrem a identificar diferents espècies arbòries, talar i treballar la fusta per a construir-nos les nostres cabanes.
Decidits a aventurar-vos, construireu i us posareu a navegar a la cerca de recursos i així aprendreu tècniques de construcció amb els materials que tindreu més a l’abast, la vegetació de ribera.

“Gaigs cistellers:

Ara que tenim l’estructura feta, com els gaigs recullen branquetes per a construir els seus nius, tupirem els nostres refugis amb avellaner, salze, canya de riu, bambú, alzina, saüc, etc., així ens podrem protegir tant del sol com de les tempestes que ens puguin venir a sobre. Cada cop som més autosuficients.

“Vespes terrissaires:

Com les vespes terrissaires utilitzen el fang per a construir els seus nius, identificarem aquelles zones on la terra sigui més apropiada per a construir. Aprendrem les diferències de terres, aprendrem a garbellar, a fabricar els nostres morters i a aplicar-los a les nostres cabanes.

El casal es desenvoluparà 100% a l’aire lliure i als voltants de l’entorn natural del riu Brugent pel seu pas per Les Planes d’Hostoles (a especificar). Cada setmana tindrà almenys una sortida en bicicleta adaptada a les capacitats del grup (les bicis les hauran de dur els participants).

Bàrbara Homs: Directora de lleure, educadora, dinamitzadora, membre de l’escola Orígens i integrant d’Entramaliades.
Martí Ferrer i Fornells: Monitor de lleure, educador, membre de l’escola Orígens i integrant d’Entramaliades.

Material proporcionat pels participants

Cada dia:
– Roba còmode i per embrutar.
– Calçat apte per moure’ns pel riu
– Esmorzar
– Banyador i tovallola

Material proporcionat per l'Escola

Guants, eines, materials i tot el que és necessari per al desenvolupament del Casalet.

Preu: 90 €
* Per setmana
* S’aplicarà un descompte del 15% quan siguin dos germans i del 20% quan siguin tres germans al casalet.
* Els descomptes no són acumulables