Curs d’Estiu 2020 Materials i sistemes constructius aptes per a la bioconstrucció

· Del 24 al 28 d’agost de 2020 ·

Aquest curs pretén donar a conèixer les diferents solucions constructives per a un habitatge de baix impacte ambiental, tenint en compte criteris de sostenibilitat, tant del propi edifici com del seu entorn.

Sobre el curs

Oferim un curs intens de 5 dies de bioconstrucció en el que mostrarem els diversos materials adequats per als diferents sistemes constructius d’un habitatge. Estudiarem el propi edifici i la relació amb el seu entorn i aprendrem a fer ús de diferents materials de construcció per a una correcta funcionalitat de l’edifici.

Els tallers seran eminentment pràctics combinats amb sessions teòriques i activitats de lleure.

Les línies generals d’aquest curs són:
Materials aptes per a la construcció -> pedra, terra amb diferents formats, aglomerants, estabilitzadors, fibres naturals per entramar, fusta, palla i residus.
Sistemes constructius -> replanteig, mur i tancaments, estructures horitzontals i verticals, revestiments i acabats decoratius.
Entorn i hàbitat -> espai natura, situació, orientació, clima, recursos vius i cicles regeneratius, hàbitat, salut, sensibilitat i consciència, disseny i geometria
Visió holística del procés constructiu -> cura de la terra, cura de les persones, repartiment just; pensament holístic.

• Adquirir els coneixements necessaris per avaluar l’impacte ambiental en una edificació.
  • Reconèixer l’opció més adequada, entre els diferents materials i tècniques constructives, per a un habitatge amb criteris sostenibles.
  • Familiaritzar-se amb l’ús de materials naturals per a la bioconstrucció.
  • Prendre consciència de les accions del propi individu amb el seu entorn.
  • Fomentar el treball en equip i la cura d’una obra.
  • Conèixer la visió holística de la construcció i experimentar-ho sobre el terreny.
  • Aprendre divertint-se.

• El curs és molt intensiu i ofereix molta informació, però recordem que en tan pocs dies és impossible aprendre-ho tot. Aquesta és una eina per a seguir investigant i formant-se. Per tant us animem a seguir llegint, visitar obres d’amics o de la vostra població, participar en altres cursos, etc.
  • Aquelles persones que tinguin algun desig o necessitat especial, hauran d’avisar amb suficient temps i antelació a l’organització per a poder complir o adaptar-se a aquestes necessitats.

Recordem que per al contingut i l’organització del curs són únicament responsables l’equip formador d’ORÍGENS Escola Taller de Bioconstrucció.

• Els àpats i la pernoctació no estan inclosos dins el preu del curs, tothom és lliure de decidir que i com ho vol fer. Així i tot, per mirar de facilitar aquests serveis, hem acordat amb unes entitats externes facilitar-vos aquesta gestió. El Servei de pernoctació l’oferirà el Càmping l’Alguer, el tema dels àpats l’oferirà el Bar-Restaurant La Caseta de la mateixa població.
  • Les instal·lacions del càmping disposen d’espai i serveis suficients per a satisfer totes les necessitats bàsiques. Inclou servei de rentadora, dutxes, banys, piscina amb guarda, zona d’esbarjo, bar-restaurant, biblioteca, saló social, camp de petanca… Per a més informació podeu consultar la seva pàgina web http://www.campingalguer.com/.
  • L’allotjament es pot fer en furgoneta, bungalou o en tendes de campanya en aquest últim cas s’haurà de portar tenda de campanya, matalàs i sac de dormir.
  • Tot i que recomanem que tots els alumnes comparteixin el mateix espai i instal·lacions per a la manutenció i així facilitar la cohesió del grup, és aconsellable que aquells que requereixin certes comoditats, s’allotgin en qualsevol dels establiments disponibles al poble. Per a optar a les diverses opcions podeu consultar la web de l’Ajuntament de Les Planes d’Hostoles.

Durada: 5 dies.
Del dilluns 24 al divendres 28 d’agost de 2020

Nota: La organització es reserva el dret de realitzar canvis d’horaris.

Ferran Bergonyó, aparellador i membre fundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.
Joan Pascual, delineant especialitzat en bioconstrucció.
Victoria Merchán i Xavier Bueno, arquitectes i membres de l’Associació De Mans a Terra
Amb la col·laboració de l’Equip de talleristes i formadors de l’Escola Orígens.

Nombre d’alumnes: De 10 a 15 persones.
Professionals i estudiants de la construcció, arquitectes, aparelladors, dissenyadors, bioconstructors, permacultors i totes les persones interessades en la millora de la qualitat dels seus habitatges i el seu entorn.

Roba i calçat còmode per a les diverses dinàmiques formatives, llibreta i llapis, barret o gorra, roba de bany, crema solar, impermeable, càmera fotogràfica…i per als que decidiu allotjar-vos a les instal·lacions del càmping; llanterna, matalàs, sac de dormir, tenda de campanya o caravana.

Materials i eines de construcció.

Preu General: 460 €
Preu descompte Estudiant o alumne Escola Orígens*: 368 €

* Per poder aplicar el descompte d’estudiant s’ha d’acreditar mitjançant còpia compulsada del carnet d’estudiant, pagament de la matrícula o document que evidenciï la condició d’estudiant.
* El descompte corresponent a l’alumne de l’escola Orígens s’aplicarà aquells alumnes que han fet algun curs organitzat per l’escola Orígens.
* Els preus indicats estan exempts d’IVA. Les activitats formatives d’acord el que estableix l’article 20 de la Llei de l’Impost sobre el Valor Afegit (Llei 37/1992), queden exemptes d’aquest impost.
Orígens.
 l’Impost sobre el Valor Afegit (Llei 37/1992), queden exemptes d’aquest impost.