Economia Circular. Entendre-la i conèixer-ne aplicacions reals

28 de novembre de 2018

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a través del correu electrònic acxifra.daam@gencat.cat o bé al telèfon 972 84 17 65 de l’Escola Agrària Forestal.

La tecnologia, o l’art de crear eines per solucionar problemes, ha pogut anar evolucionant cap a cotes de complexitat tan elevades gràcies en gran part a l’especialització del coneixement. Sense creuaments entre disciplines, cada línia de coneixement per separat
tendeix a l’absurd (com ens està succeint). Sense retroalimentació transversal, sense diversitat genètica, s’afebleix. I això és el que ens està succeint com a sistema i com a civilització. Per això la vida utilitza l’encreuament, la hibridació i la simbiosi, perquè funcionen. Per això interpretar el disseny de productes i sobretot la seva fabricació sota l’òptica de l’economia circular resulta ser un enfocament 100% funcional i un pas necessari cap a una manera de tendir a un major equilibri.

Sobre la Jornada Tècnica

Sr. Antonio Martínez Taberner, doctor en ecologia. Professor emèrit del Departament de Biologia de la UIB.

Símbiosy: una realitat empresarial
Sra. Verónica Kuchinow, enginyera agrònoma. Fundadora de Símbiosy i de Zicla. Presidenta de la Comissió d’Energia i Residus del Col·legi Oficial d’Enginyers Agrònoms de Catalunya.

20 exemples destacats de circular economy
Sr. Ignasi Pérez Arnal, arquitecte, fundador de WITS Institute i expert en sostenibilitat.

28 de novembre de 2018

9.45 h Inscripcions i lliurament de la documentació

10.00 h Presentació de la Jornada
Sra. Anna Suquet, directora de l’Escola Agrària Forestal. DARP.
Sr. Ferran Bergonyó, aparellador i fundador d’Escola Orígens.

10.30 h Què és l’economia circular? En quins principis es basa? Perquè és interessant per la nostra societat?

11.30 h Pausa

12.00 h Símbiosy: una realitat empresarial

13.00 h 20 exemples destacats de circular economy

14.00 h Taula rodona i torn obert de preguntes

14.15 h Cloenda de la Jornada

Sr. Ferran Bergonyó Sànchez, aparellador i membre fundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.

ECAF Escola Agrària Forestal
Finca Casa Xifra