Biomimètica Una nova oportunitat de relacionar-se amb la natura

20 d’octubre de 2017

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a través del correu electrònic acxifra.daam@gencat.cat o bé al telèfon 972 84 17 65 de l’Escola Agrària Forestal.

Com ens explica Jorge Riechmann en el seu article “Biomímesis: el camí cap a la sostentabilitat”:
“…podem prendre el principi de biomímesis en un sentit més ampli: es tractarà, llavors, de comprendre els principis de funcionament de  a vida en els seus diferents nivells (i en particular en el nivell ecosistèmic) amb l’objectiu de reconstruir els sistemes humans de manera que encaixin harmoniosament en els sistemes naturals. El metabolisme urbà, industrial, agrari, ha de semblar-se cada vegada més al funcionament dels ecosistemes naturals. No és que existeixi cap agricultura, indústria o economia “natural”: sinó que, en haver de reintegrar la tecnosfera en la biosfera, estudiar com funciona la segona ens orientarà sobre el tipus de canvis que necessita la primera. La biomímesis és una estratègia de reinserció dels sistemes humans dins dels sistemes naturals.“

Sobre la Jornada Tècnica

Com funciona la biosfera i perquè cal “copiar-la” Sr. Antonio Martínez Taberner, doctor en ciències. Professor titular del Departament de Biologia de la UIB i director del màster d’Ecologia marina de la UIB.

Permacultura: la biomimètica aplicada a l’agrosfera Sr. Oriol Ferrando Blanca, fundador de Permacultura Activa i cofundador de Organic Playgrounds.

20 d’octubre de 2017

9.00 h Inscripcions i lliurament de la documentació

9.15 h Presentació de la jornada
Sra. Anna Suquet Palmada, directora de l’Escola Agrària Forestal -DARP.

10:15 h Com funciona la biosfera i perquè cal “copiar-la”

11.15 h Pausa

11.45 h Estat actual de la biomimètica en el teixit industrial i creatiu Sr. Ignasi Pérez Arnal, arquitecte, fundador de WITS Institute i promotor del Biomimetic Summit.

12.45 h Permacultura: la biomimètica aplicada a l’agrosfera

13.45 h Taula rodona i torn de preguntes
Sr. Ferran Bergonyó Sànchez, aparellador i membre fundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.

14.00 Fi de la jornada.

ECAF Escola Agrària Forestal