Introducció intensiva al disseny de Permacultura. (3a Edició)

· 21, 22, 23 d’octubre de 2018 ·

Conèix els conceptes bàsics de la Permacultura, els seus principis, els principis ètics fonamentals per poder aplicar-los en un disseny natural i equilibrat. Proporcionar sòlids coneixements juntament amb les habilitats necessàries per a poder realitzar dissenys de Permacultura tant en zones rurals com urbanes.

La Permacultura és un sistema holístic per al disseny d’assentaments humans sostenibles i abundants.

Els seus principis són fruit de l’observació del funcionament dels sistemes naturals. Inclou la producció d’aliments, energia, fertilitat del sòl, gestió de l’aigua, el disseny d’hàbitats, creant sistemes tal com ho fa la naturalesa afavorint les relacions beneficioses entre els seus elements.

La Permacultura s’aplica també al disseny de comunitats i sistemes econòmics oferint solucions pràctiques als problemes que ens enfrontem a escala global. Amb la implantació de sistemes basats en els principis de disseny de Permacultura podem impactar d’una manera molt positiva en la nostra vida, en l’entorn i al planeta.

El curs està format de sessions principalment teòriques i amb alguns exercicis i experiències pràctiques per reforçar les idees i els conceptes adquirits. Es treballa individualment i per grups, realitzant exercicis amb dissenys propis per a exposar i compartir al final del curs.

Durant el curs farem diversas dinàmiques per aplicar i experimentar els principis de disseny de Permacultura, exercicis d’observació, pràctiques per entendre com podem millorar la fertilitat del nostre sòl, a través de tècniques de compostatge i lumbri-compostatge. Visitem un projecte d’agroecologia.

Conèixer els conceptes bàsics de la Permacultura, els seus principis, els principis ètics fonamentals per poder aplicar-los en un disseny natural i equilibrat.

Àpats: Al començar la jornada es proposarà als participants un dels restaurants del poble, menú amb preu especial per a l’escola Orígens. Sempre essent opcional i voluntari per a cadascú.
Pernoctació: Pel que fa a la pernoctació, tot i que recomanem que els participants comparteixin el mateix espai i instal·lacions per a la manutenció i així facilitar la cohesió del grup, és aconsellable que aquells que requereixin certes comoditats, s’allotgin en qualsevol dels establiments disponibles al poble. Per a optar a les diverses opcions podeu consultar el web de l’Ajuntament de Les Planes d’Hostoles. També us podem informar, un cop féu la inscripció al curs, dels diferents convenis entre entitats locals i l’escola Orígens.
Cafeta: Durant les jornades a l’Escola hi ha servei de cafeteria, infusions, pica-pica etc. obert als participants.

18, 19, 20, 21 d’octubre de 2018 de 09.30h – 19.30h

Dijous

• Benvinguda de les participants a l’escola. Presentació del curs a càrrec de l’escola Orígens.
  • Definició i breu història de la permacultura
  • Ètiques & principis de disseny de Permacultura
  • Observació i llegint el paisatge
  • Metodologies i processos de disseny de Permacultura
  • Eines de disseny: zones i sectors, input-output anàlisi
  • Pel·lícula i debat.

Divendres

• Introducció a la Permacultura Social
  • Bosc comestible, patrons, plantes, biodiversitat a l’hort,
  • Terra Sana (vermicompost-compost) PRÀCTICA
  • Teoria: sistemes amb animals.

Dissabte

• Visita al projecte Agroecològica El Vilar
  • Aigua: sistemes de captació d’aigua, aigües grises, aigües negres, aigua en el paisatge

Diumenge

• Energies
  • L’habitatge: retrofitting suburbia i permacultura urbana / per a l’habitatge
  • Dissenyant el futur.

Kate Curtis:

Kate és una educadora amb una forta passió per la Permacultura, La Natura i l’Ecologia Profunda. Va viure i va treballar en varis projectes en diversos països.

En l’actualitat forma part de l’equip de l’Escola Taller de Bioconstrucció Orígens- des de 2016.

Va realitzar el seu Certificat de Disseny de Permacultura el 2012 amb Rico Zook (EUA) d’Itinerant Permaculture, des de llavors ha participat en diversos cursos de Permacultura amb diversos professors com a ajudant, organitzadora i co-facilitadora. Es co-fundadora de Soil Sun Soul, on ofereixen diferents cursos en l’àmbit de l’agricultura Regenerativa, agricultura Natural, Agricultura Sintrópica i l’Ecologia Profunda.

Col·labora en formacions Ecovillage Design Education (disseny de eco-aldeas). Ella creu que connectant el cor i la ment amb la natura, podem formar un profund compromís amb el canvi, i desenvolupar accions positives i sostenibles.

Arnau Riba

Soci fundador de yamaaoi wasabi, S.L.

Fundador de permacultura.cat

Del 2009-2010 va realitzar formació de permacultura a Mèxic a la cooperativa “las cañadas”.

Ha realitzat, pràctiques i dissenys amb diferents tècniques agroecològiques d’horta i boscos comestibles

Des de 2013 gestiona una finca agroforestal a Viladrau

A col·laborat amb xerrades i cursos de permacultura amb l’escola orígens

El curs està dissenyat per a principiants que es volen iniciar en el món de la permacultura para, i aquells que estiguin interessats a aprendre a organitzar el seu hort urbà o semirural, a un nivell tant de principiant com avançat.

Paper i llapis.

Materal proporcionat per l'escola

Eines, materials, documentació informativa i apunts digitalitzats..

Preu General: 245,00 €
Preu descompte Estudiant o alumne Escola Orígens*: 196,00 €

* Per poder aplicar el descompte d’estudiant s’ha d’acreditar mitjançant còpia compulsada del carnet d’estudiant, pagament de la matrícula o document que evidenciï la condició d’estudiant.
* Els preus indicats estan exempts d’IVA. Les activitats formatives d’acord el que estableix l’article 20 de la Llei de l’Impost sobre el Valor Afegit (Llei 37/1992), queden exemptes d’aquest impost.

C/ La Roureda, 5-7.