Jornada Tècnica Cobertes i murs enjardinats

20 de setembre de 2019

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s a través del correu electrònic: info@escolaorigens.com, o bé contactant amb la Sra. Maria Blasco (Tel.: 652 351 164)

També us podeu inscriure a través de RuralCat: ruralcat.gencat.cat/inscripcionspatt

Les cobertes i els murs enjardinats han estat presents des de fa segles tant en climes freds com en càlids.
Podríem assegurar, també, que aquests sistemes constructius existeixen des de que tenim plantes,  és a dir, tota la vida.

Els avantatges són múltiples: des de ser uns elements integradors en l’arquitectura del paisatge, passant a ser bons graduadors tèrmics dels edificis, com a esdevenir uns elements purificadors i regeneradors de l’aire.

Alhora, esdevenen uns sistemes constructius molt funcionals, al poder recollir i gestionar l’aigua de pluja que hi precipita en els diferents paraments dels edificis.

Sobre la Jornada Tècnica

Aquesta jornada tècnica pretén donar a conèixer la importància d’aquests elements bio-constructius, alhora d’identificar els seus elements de composició i les possibles solucions arquitectòniques.

• Base tècnica de les cobertes enjardinades.
  • La pell de l’arquitectura. Present i futur dels sistemes verds.
  • Diferents tipus de cobertes i murs enjardinats. Casos reals i conceptes a tenir en compte.
  • Taller pràctic: mostres, detalls i solucions per autoconstruir.

Divendres 20 de setembre de 2019

9.00 h Inscripcions i lliurament de la documentació

9.45 h Presentació de la jornada
Sr. Ferran Bergonyó, aparellador i fundador d’Orígens escola-taller de bioconstrucció.

10.00 h Base tècnica de les cobertes enjardinades
Sra. Elisabeth Contreras, enginyera tècnica paisatgística i presidenta de l’Associació Espanyola de Cobertes Verdes.

10.45h Pausa

11.15 h La pell de l’arquitectura. Present i futur dels sistemes verds
Sr. Àlex Puig, mestre jardiner i membre fundador de Vivers Ter.

12.00 h Diferents tipus de cobertes i murs enjardinats. Casos reals i conceptes a tenir en compte

12.45 h Taller pràctic: mostres, detalls i solucions per autoconstruir

13.30 h Taula rodona i torn de preguntes

14.00 h Cloenda de la jornada