29 de març de 2019

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament contactant amb l’Escola Agrària i Forestal a través del correu electrònic mireia.oliva@gencat.cat o bé a través del servei de Preinscripcions a jornades del PATT del portal RuralCat.

ruralcat.gencat.cat/preinscripcionspatt.

El concepte “permacultura” és la contracció no només d’agricultura permanent, sinó també de cultura permanent. Doncs, les cultures no poden sobreviure per molt de temps sense una base agricultural sostenible i una ètica de l’ús de la terra.

La permacultura tracta amb plantes, animals, humans, construccions i infraestructures (aigua, energia i comunicacions). Però ho fa  posant èmfasi en les relacions que podem crear entre elles segons la ubicació que els hi donem en el terreny.

Aquesta jornada pretén donar a conèixer aquesta temàtica mitjançant exemples d’altres maneres de gestionar la producció agrícola i el bosc, a la vegada que es té cura de l’ecosistema (sòl, aigua, plantes, animals, persones, etc.) i inclou models econòmics nous de localització, que tenen en compte els amplis principis ètics de la permacultura.

Sobre la Jornada Tècnica

La permacultura: una eina per l’agricultura i restauració d’ecosistemes
Sra. Kate Curtis, formadora i dissenyadora en permacultura i educació de disseny de ecoaldeas. Col•laboradora d’Orígens.

Sr. Arnau Riba i Giner, cofundador de Yamaaoi wasabi s.l. Gestor de la finca forestal de Casa Nova de les Corts. Col•laborador de l’escola.

Circuits curts de comercialització ecològica.

29 de març de 2019

9.30 h Inscripcions i lliurament de la documentació

9.45 h Presentació de la Jornada Sra. Anna Suquet, directora de l’Escola Agrària Forestal. DARP. Sr. Ferran Bergonyò, aparellador i membre fundador d’Orígens, Escola Taller de Bioconstrucció.

10.00 h La permacultura: una eina per l’agricultura i restauració d’ecosistemes Sra. Kate Curtis, formadora i dissenyadora en permacultura i educació de disseny de ecoaldeas. Col·laboradora d’Orígens.

10.45 h Pausa

11.15 h Boscos comestibles (i similars), gestió i tècniques per encarar el canvi climàtic Sr. Arnau Riba i Giner, cofundador de Yamaaoi wasabi s.l. Gestor de la finca forestal de Casa Nova de les Corts. Col·laborador de l’escola Orígens.

12.00 h Circuits curts de comercialització ecològica Sra. Maria del Mar Macià, diplomada en infermeria, horticultora emprenedora, cofundadora i directora d´El Vilar, projecte agroecològic.

12.45 h Tecnologia apropiada per a l’aprofitament tèrmic de la biomassa forestal i explotacions agràries Sr. Joan Colin, fundador d’Arts amb Caliu, cofundador de Permacultura Barcelona, formador i dissenyador en permacultura i estufes Rocket d’inèrcia tèrmica.

13.30 h Torn obert de paraula

14.00 h Cloenda de la Jornada

Sr. Ferran Bergonyó, aparellador i membre fundador d’Orígens.

ECAF Escola Agrària Forestal
Finca Casa Xifra