El curs d’Oficial de Paleta en Bioconstrucció, el projecte insígnia de l’Escola-Taller de Bioconstrucció Orígens, tindrà lloc setmanalment, des del dijous 7 de març fins el 20 de juny a la seu de l’escola, a Les Planes d’Hostoles. Amb un total de 16 alumnes, el 100% de les places oferides, el curs pretén donar a conèixer l’ofici de paleta orientat a la bioconstrucció. Les Planes d’Hostoles

L’Escola-Taller de Bioconstrucció Orígens inicia aquest dijous 7 de març el seu curs més extens, que pretén donar a conèixer les eines, els materials i les tècniques més habituals per a una construcció amb el respecte més gran possible al medi que ens envolta. En les 120 hores de durada del programa s’ofereix una formació eminentment pràctica, amb l’objectiu que l’alumne sigui capaç d’aplicar les diferents tècniques de l’ofici de paleta en bioconstrucció i construcció tradicional. L’aparellador Ferran Bergonyó, director i membre fundador de l’Escola Orígens, ha valorat molt positivament la resposta de l’alumnat a nivell d’inscripcions en aquesta 6a edició del curs, que ha hagut de penjar el cartell de complet amb el 100% de les places oferides ocupades. “Això ens demostra la consolidació d’Orígens com un dels referents en l’àmbit de la formació en bioconstrucció al nostre país i ens compensa amb escreix l’esforç de tot l’equip que forma l’escola durant els 7 anys d’història de la mateixa”, diu Bergonyó, tot recalcant els més de 40 cursos temàtics duts a terme a la seva seu així com gairebé una cinquantena de jornades tècniques i formacions a mida en diverses institucions. Per a la realització del curs, Orígens compta amb un total de 17 professionals de dilatada experiència i gran prestigi dins dels seus àmbits entre els quals es troben arquitectes, aparelladors i experts en diverses tècniques com la pedra seca, la fusteria, la silvicultura, els aïllants tèrmics o diversos materials bioconstructius i formadors de l’equip fix amb qui compta l’escola. Entre ells podem destacar els arquitectes Toni Solanas, vicepresident de BAM – Bioarquitectura Mediterrània- i col·laborador de la Universitat Internacional de Catalunya o Alba Pawlowsky, experta en construcció amb terra. També biòlegs, com el Doctor Samuel Koenig, membre fundador de 33COOP i expert en tractaments naturals d’aigües o Jaume Serrasoles, cap de l’àrea d’edificació sostenible de Trama Tecnoambiental. O bé oficials de 1a del ram de paleta experts en tècniques tradicionals, com el reconegut youtuber Ramon Guarda o Rafael Medina, membre fundador d’Extrem.

L’Escola-Taller de bioconstrucció ORÍGENS és un centre de formació i d’acció social que vol promoure el coneixement de les diferents tècniques constructives i materials idonis per a una construcció respectuosa amb el seu entorn i els éssers vius que s’hi relacionen. La seva dinàmica es recolza tant en els oficis tradicionals com en l’expressió artística i l’observació de la natura, que li proporcionen unes pautes molt vàlides per a una construcció de qualitat i de molt baix impacte ambiental, alhora que les noves tecnologies faciliten les eines per a una millor divulgació i pràctica d’aquests coneixements. Des de la seva fundació, l’any 2012, l’escola Orígens ha desenvolupat un extens programa d’accions formatives, educatives i de sensibilització amb la col·laboració d’un seguit de professionals amb gran experiència i reconeixement en els seus àmbits.

Orígens també ofereix a més d’aquesta formació del ram de paleta, cursos intensius i especialitzats sobre diferents tècniques constructives de 4 dies. Habitualment es programen de dijous a diumenge i es fan un cop al mes. Paral·lelament també participa activament en les jornades tècniques que promou l’administració de la Generalitat a través de la comunitat Ruralcat. Jornades d’assistència gratuïta d’un sol dia en les que es realitzen vàries ponències de la mà de diferents professionals; des de la bioconstrucció fins a la agricultura, passant per la enginyeria forestal o la biologia. L’Escola-Taller està adreçada a tothom, tant professionals com no professionals, que es vulguin enriquir a través de la bioconstrucció.

Per a més informació Servei de Premsa – Escola Orígens – www.escolaorigens.com info@escolaorigens.com – Tel. 615 968 316.